FIE
Metoda FIE
Škola poskytuje žákům 1. až 7. ročníku hodiny metody Feuersteinova instrumentálního obohacování, které jim umožňují rozvíjet jejich lidský a studijní potenciál.
Zkratka FIE je vzata z anglického názvu Feuerstein Instrumental Enrichment.
Autorem této mezinárodně rozšířené metody, instrumentů a dynamického testování LPAD je proslulý psycholog a didaktik, profesor Reuven Feuerstein (1921-2014).
Zavedení metody je reakcí na měnící se potřeby společnosti, vývoj techniky a informačních technologií. Děti jsou vystaveny téměř nepřetržitému vnímání nezměrnému množství informací, ve kterých je pro ně těžké nebo i nemožné se orientovat.
Učitel v dnešní době již není předkladatelem informací, ale průvodcem a mediátorem mezi podněty (informacemi) a dětmi.
Zprostředkovatel při práci individuálně ošetřuje obsah, modalitu, fáze mentální činnosti, mentální operace, úroveň abstrakce, úroveň složitosti a sleduje vynaložené úsilí dětí.
FIE pracuje s tzv. zkušeností zprostředkovaného učení.
| 
 třída  | 
 instrument  | 
 Co je instrumentem hlavně rozvíjeno  | 
| 
 1.  | 
 Basic Uspořádání bodů  | 
 Slovní zásoba, přesné vyjadřování, naslouchání, strategie, rozvoj grafomotoriky  | 
| 
 2.  | 
 Basic Od jednotky ke skupině  | 
 Kardinální význam čísel, princip sčítání, odčítání, násobení a dělení, rozvoj zrakového vnímání, koncentrace pozornosti při měnících se podmínkách  | 
| 
 3.  | 
 Basic Naučte se klást otázky, porozumíte tomu, co čtete  | 
 Rozvoj slovní zásoby, práce s tázacími zájmeny a příslovci, orientace v čase, posloupnost, následnost, příčina a důsledek, kreativní myšlení, etické poučení  | 
| 
 4.  | 
 Standard Uspořádání bodů  | 
 Strategie a jejich změny, práce s chybou, zvnitřnění, rozvoj prostorového vnímání, jasný vizuální přenos  | 
| 
 5.  | 
 Standard Uspořádání bodů Orientace v prostoru  | 
Rozvoj prostorové orientace, zjednodušené zobrazení reality, vcítění se  | 
| 
 6.  | 
 Porovnávání  | 
 Práce s kritérii (podobné, rozdílné, výběr a pojmenování funkčních kritérií, klíčová slova), přesnost ve vyjadřování, respekt ke zkušenostem a vnímání ostatních  | 
| 
 7.  | 
 Kategorizace  | 
 Práce s porovnáváním, klíčová slova, nadřazené, podřazené pojmy, různé způsoby kategorizace téhož souboru na základě různých účelů, práce s grafem, tabulkou  | 
Instrumenty, které se průběžně vkládají
Ilustrace - rozvoj slovní zásoby, vnímání detailu, vnímání příčiny a následku, dedukce, kreativita
Orientace v prostoru – Basic, rozvoj slovní zásoby, rozlišování pozice v prostoru a její relativity (nahoře, dole, vlevo vpravo, před, za)
Emoce – rozlišování emocí a jejich adekvátnost v různých situacích, nonverbální komunikace
Absurdity – Basic porovnávání, rozvoj slovní zásoby, vnímání detailu, vhodná kritéria
Od empatie k činnosti – rozvoj slovní zásoby, empatie a postojů v různých situacích
Oblasti, které jsou díky metodě FIE rozvíjeny:
- rozvoj kognitivních funkcí a učebního potenciálu
 - kritické myšlení
 - potlačování impulzivity, kontrola chování
 - pečlivost, systematická práce
 - sdílení, naslouchání si, spolupráce, sounáležitost, sdílení, obohacování se zkušeností ostatních
 - empatie, tolerance k individuálním rozdílům, vzájemné respektování
 - vnímání vztahů, porovnávání
 - vytváření vhledu a hloubavého myšlení
 - organizace práce a času na práci – krokování, vytváření strategií
 - flexibilita v měnících se situacích
 - osvojování si základních představ, názvů a kognitivních operací
 - komunikační schopnosti – rozvoj a obohacování slovní zásoby, přesné a výstižné vyjadřování myšlenek
 - vnitřní motivace, rozvoj aktivního učení
 - pozitivní sebepojetí, pocit kompetence, optimistický postoj
 
Školní média
Novinky ze školy i okolí. Školní webový magazín Lyčkopis, školní televize Reflegs a školní rádio.