Informace

Ahoj všichni,

zdravím vás a omlouvám se za opoždění s touto zprávou. V této době vám přeji hlavně zdraví a pevné nervy. Jsme v době, kdy máme možnost uvědomit si a srovnat hodnoty. Napíši pár bodů,které považuji za důležité, ale nemusíte se s nimi ztotožnit. 

1) Opravdu myslete na své zdraví, lásku, pohodu a klid ve vašich rodinách. Když jsem zadávala minulý týden úkoly, vypadalo to na 10 dní bez školy a to ještě v jiném režimu. Nyní je jasné, že to bude delší odluka.

2) Pokud je to ve vašich silách udělějte si doma hlavně pohodu. Stres působí neblaze na naše zdraví. A toho je nyní zapotřebí.

3) Děti potřebují být v nějakém režimu, ale to nutně neznamená, že se v něm musí učit - jak je známo rodič je nejhorší učitel(neberte si to osobně) myslím to tak, že největší odpor při jakýchkoliv vzdělávacích aktivitách si k vám vaše potomstvo dovolí daleko více než ke mně.

4) Pokud je to ve vašich možnostech, udělejte z toho, co děti dělají prezentační portfolio. Nemusí tam být to, co zadávám já, ale cokoliv, co společně děláte. S tím potom Zetík přijde do školy, ale není to povinnost. Pokud se necítíte, nevysvětlujte dětem nic nového, jen opakujte z listů pamatováčků - zásadní je sčítání a odčítání do 20 a hlasité čtení, nic dalšího. Až se uvidíme, doladíme to.

5) Ohlídejte a zrežimujte dětem hry na počítačích, tabletech a další technice.Upozorňuji znovu (již zmíněno na třídních schůzkách) na rostoucích počtech závislostí a to i dětí, které třeba na počítačích nehrají, ale programují a dělají užitečné věci. Protože už zvládají čas, měli byste jim na hry, práci na počítačích určit vymezený čas a trvat na něm. Vím, že je to období velmi náročné, ale v tomto vidím značné nebezpečí. Rozhodně větší než v tom, že nebudou umět to, co mají umět, protože vím, že to doženeme - máme štěstí. Ve 2. ročníku není zas až tolik nového učiva.

6) Jako závazný zdroj berte stále pouze třídní web - vkládat budu cca jednou týdně, co bychom se přibližně měli naučit v tuto dobu ve škole. Znovu připomínám a opakuji, že to mohou dělat jen ti, kteří to zvládají. Je vás 56 dospělých a názorově to každý nyní vnímáme jinak. Všechno potom doladíme a doženeme.

7) Otázky dne sms, whats upp jsou možnosti k využití pro ty, kteří je chtějí využít. . Ale denní komunikaci a zadávání inspirativních úkolů půjde denně přes whats upp, nebo sms, protože úkoly do něj mohu zadávat i mimo domov nebo na cestě. Děkuji za pochopení. 

8) Díky za veškerou komunikaci od těch, kteří mají zájem. Zároveň se nestresujte vy, kteří chuť komunikovat nemáte a nechcete. 

9) A závěrem - učivo pro zájemce, které bychom dělali, kdyby byla škola cca následujících 14 dní cca do 1. 4. - vyvození měkkých souhlásek - ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň (pozor ne slabik ži atd.) nácvik psaní psacího ď, ť, ň, Ď, Ť, Ň  a slova obsahující tyto hlásky a není po nich i. Příklady typu 30 + 20 nebo 70 - 60 kde se mění číslo v desítce a jednotka zůstáva vždy nulová - vezměte třeba hrách a dělejte si desítky - hrachy po skupinách 10 ubírejte nebo přidávejte - vizualizace je nesmírně důležitá. Třídění ovoce - na keřích a stromech a zeleniny (byliny). Toť vše. 

Mám vás všechny moc ráda, v případě dotazů mě neváhejte kontaktovat. Klidné a hezké dny. Když už jsme v této situaci, važme si, že máme rodiny, děti (sice neposedné - což znamená zdravé). Dělejte to, co je ve vašich silách, protože je to ku prospěchu všech okolo vás. 

S pozdravem do rodin Veronika

 

Autor/ka
Veronika Dobrovolná
Publikováno
18.3.2020

Školní média

Novinky ze školy i okolí. Školní webový magazín Lyčkopis, školní televize Reflegs a školní rádio.