31. 3.
Připomínám setkání v 11 hodin na tomto odkaze a kdykoliv na Skype (Kotlaska307) či mém telefonu.
31. 3.
Český jazyk
1. deníky – urči vzory podst. Jmen rodu středního a ženského (10 min)
2. životnost/ neživotnost – Pozor, jsou slova mužského rodu končící v 1. pádě č. j. na hlásku „a“ či „e“ – ta jsou vždy životná, i když ve 4. pádu znějí stejně jako v 1. pádu
Procvičení: U 65/1 – alespoň 1 řádek – rozhodni, zda je slovo životné i neživotné nebo https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/zivotnost-nezivotnost/karticky.html (15 min)
3. U 64, 65 - naučit se jednotlivé vzory (doporučuji si je vypsat na papír – tahák)
Životné = pán, muž, předseda, soudce
Neživotné = hrad, stroj
Procvičení: www.grammar.in cvičení DÚ z 30. 3. – urči rod nebo U 65/1 – říkat nahlas
Matematika
Pomůcky – sešit M / čtverečkovaný papír (1 čtverec v sešitě = 2 čtverce (délku či šířka), 4, pokud počítáš obsah, v sešitě máme čáry po 1 cm), pravítko, tužka, učebnice M
1. U 61 – přečíst rámeček „Mřížové útvary“
Používal/a jsi už někdy souřadnice, kdy (např. hra Lodě, vyhledávání v plánu Prahy)?
(10 minut)
2. U 61/1, 3 (do sešitu či na papír) (10 minut)
3. U 61/2 (do učebnice) (5 minut)
3. narýsuj vlastní čtyřúhelník (nezapomeň pojmenovat body), popiš ho pomocí šipkového a souřadnicového zápisu (10 minut)
Setkání s ostatními ze třídy online v 11.00
V 11 hodin klikni sem
Hudebka (máš-li ještě dneska chuť)
Nauč někoho z rodiny píseň „Bratře Kubo“, vyzkoušejte si kánon.
Tady je melodie – https://www.youtube.com/watch?v=EuPl4gsM__Y
V pracovním listě jsou texty v dalších jazycích, vyzkoušej si zpěv některého textu.