Čtvrťáci a páťáci poznávali své silné stránky

Čtvrťáci a páťáci poznávali své silné stránky

I v letošním školním roce proběhl projekt týkající se silných stránek. V loňském roce vycházel z karlínských osobností, v letošním roce se inspiroval dalšími významnými muži a ženami.  Téměř 124 dětí ze čtvrtých a pátých tříd, z Lyčkárny i Pernerky tak mělo  možnost seznámit se s díly a životy jednotlivých  osobností, vyzkoušet si konkrétní obor, ale přemýšlet i nad vlastním poznáním. 

Poznávání silných stránek probíhalo hned v několika oblastech. Děti si vybíraly na základě vlastních preferencí, povětšinou podle toho, jaké téma jim bylo blízké. Vybíraly mezi architekturou, sportem, dramatikou, vědou a vynálezy, výtvarným uměním, řemesly a rukodělnými pracemi, hudbou, IT, vařením či bussinesem. 

Každá oblast byla spojena vždy s konkrétní významnou osobností. V případě vědy a vynálezů se děti dozvěděly např. o Nikolu Teslovi, Františku Křižíkovi a dalších. U výtvarného umění o Mikoláši Alšovi nebo o Toajem. U dramatického zpracování o Václavu Havlovi u robotiky o Billu Gatesovi nebo o afroamerické Dorothy Vaughan.

Výtvory, kresby či zpracované úkoly dětí byly vskutku nápadité, např. korkovka nebolinebo-li šnečí loď byla navržena pro reálné zvířátko. „Hledali jsme vynález, který ještě nikdo nevynalezl a napadl nás dopravní prostředek pro šneka, protože Vítek má šneka doma. Korkovka bude plavat na principu lodě, kdy dole budou upevněny korky a ty budou loďku nadnášet.”, popisuje Fanda ze 4. třídy.“

Páťáci zabývající se dramatikou nahlédli do tvorby divadelní hry. Po prvním bloku začali zpracovávat svůj vlastní scénář na tři určená přísloví. „Vrhli se do toho s velkým nadšením, dostali k dispozici chromebooky, na kterých si scénář zpracovávali. Měla jsem obrovskou radost z toho, jak se úkolu zhostili. Vytvořili název, uvedli si role, herce, nazvali scénu a následně začali používat scénář přesně tak, jak jsme si o něm povídali v předešlém bloku,“ vysvětluje paní učitelka Dobruška Hodová. 

Projekt probíhal současně v obou budovách, děti tak měly možnost poznat spolužáky, spolužačky, ale i pedagogy či pedagožky, které dosud neznaly. Ptali jsme se Mikuláše, páťáka z Lyčkárny, jak projekty vnímá on. „Projekty mě baví, protože probíhají místo učení, vždycky si ale z projektu něco odnesu. Mám za sebou již druhý projekt a tentokrát jsem si vybral jiný obor, než naposledy, takže jsem se seznámil s něčím novým. Nové učitele Janu a Tomáše jsem neznal, ale přišli mi fajn, snažili se hodiny připravit takové pohodové a co nejlepší pro nás. Toho si moc vážím.“

Příprava takového projektu je vždycky velmi časově náročná a vyžaduje vysoké nasazení. Mít možnost poznat své silné stránky je však skvělou příležitostí, jak se o sobě opět něco dozvědět.

Štítky
Lyčkopis Projekty
Autor/ka
Michaela Smolařová
Publikováno
16.1.2024

Školní média

Novinky ze školy i okolí. Školní webový magazín Lyčkopis, školní televize Reflegs a školní rádio.