Úkoly na středu, čtvrtek a pátek 20. 5. - 22. 5. 2020

Zdravím a posílám tipy a práci, kterou lze dělat v následujících třech dnech.

1) Vyberte si doma nějakou věc z kuchyně. Napište, jak vypadá a jakou má funkci. Zkuste napsat popis tak, abyste nepoužili slovo té věci a potom zkusili dát hádat někomu, co to je. 

2) Hledejte a napište slova, která mají uprostřed nebo na konci slova v. Napište s nimi nějaké věty.

3) Testy na www.mojecestina.cz - měkké a tvrdé souhlásky - Zvířata ze ZOO. Můžete i jiné testy někde jinde. Také procvičte psaní ú, ů najdete tam testy.

4) Pokud vás zaujalo evereto, sudoku, tangramy, určitě cvičte - posilujete tím logické myšlení. Teď to trochu ztížím a posunu k náročnějšímu odkrytím pravidla tangramu a evereta - podívejte se na dílky tangramu nebo evereta. Dílků je 7, jsou neměnné stabilního tvaru. Zkuste si ho vyrobit podle obrázku a nyní už pracovat pouze s danými dílky, které jsou neměnné. Trochu to bere tvůrčí aktivitu, ale rozvíjí to mozek jiným způsobem.

5) Zkuste počítat příklady typu 78 - 50 =  (někomu pomůže 7 - 5) a zůstává jednotka stejná.

6) Také je možnost začít zkusit dělit bonbony nebo jiné malé potraviny třeba panáčkům z lega nebo i jiným panáčkům z různých her. Zetík si třeba připraví 3 panáčky - vy mu dáte 18 cizrn, bonbonů čehokoliv a dáte mu za úkol spravedlivě rozdělit množství mezi 3 panáčky. Dospělým těmito slovy ..... vymyslete si v duchu příklad na dělení v oboru max. do násobilky 5. Určete množství, které si mají děti napočítat a množství panáčků mezi které budou Zetíci dělit. Cílem by mělo být říci kolik kdo dostal - není nutné pojmenovávat a říkat příklady.

7) Jděte na procházku a zkoumejte dopravní značky. Zopakujte si ty, které jsme se společně naučili a potom se zkuste přiučit nějaké nové. Opět můžete posílat foto dopravních značek a obohatit ostatní.

nebo využijte https://www.bezpecnecesty.cz/cz/dopravni-vychova/interaktivni-dopravni-vychova/1-s-tomikem-na-kole je to interaktivní a děti musí doplňovat a pomáhat. Zkuste si to. Jsou tam i další krátké programy z dopravní výchovy, kdyby byl zájem.

8) Pokud máte časový problém určitě vybírejte z www.ivysilani.cz v pořadu UčíTelka je tam mnoho zajímavých obohacujích lekcí. I pasivní koukání může pomoci, pokud jste pracovně vytíženi.

9) Připomínám zápisy do čtenářského deníku. Měly by být za druhou třídu celkem čtyři - za každé čtvrtletí jeden zápis.

10) www.brumlik.estranky.cz - procvičit co je ovoce a co zelenina, ale mně bohužel nefunguje on line kontrola. Nevím, jestli vám to půjde. https://procvicovani-uciva.webnode.cz/news/ovoce-zelenina/

11) Podívejte se na obrazy italského malíře Giussepe Arcimbolda - čím jsou zajímavé a netradiční? Zkuste takový vytvořit. Buď ho nakreslete nebo si vezměte letáky z různých potravinových obchodů, vystříhejte si potraviny, ovoce, zeleninu a udělejte tzv koláž - třeba i rodinnou koláž.

Přeji vám, ať se vám všem daří. Mám vás všechny moc ráda a jsem za vás všechny ráda. Jsme skvělý tým různorodých lidí a krásně se můžeme vzájemně obohatit. Zítra se ozvu, co se skupin týká jinak budu do pátku odpočívat. A asi nebudu tolik reagovat možná vůbec. Pohodové dny a přeji hlavně zdraví do vašich rodin. Veronika

Autor/ka
Veronika Dobrovolná
Publikováno
19.5.2020

Školní média

Novinky ze školy i okolí. Školní webový magazín Lyčkopis, školní televize Reflegs a školní rádio.