Žáci a žákyně z 5.N a 4.K programovali roboty

Žáci a žákyně z 5.N a 4.K programovali roboty

Na Pernerce proběhl menší projekt, který poprvé spojoval informatiku s matematikou. Děti pracovaly s robotem VEX 123, u kterého se seznamovaly se základními funkcemi. Ty má robot přímo na těle v podobě tlačítek (vpřed, vlevo, vpravo, zvuk). Děti dostaly za úkol vytvořit matematický příklad na dělení a robota naprogramovat tak, aby dojel od příkladu k výsledku. 

V čem mohou být vexíci pro děti užiteční, jsme se ptali Tomáše Rukavičky, asistenta 4.K z Pernerky: „Vexíci mohou být užiteční např. v tom uvědomit si, jak se programují různé další přístroje, díky tomu se mohou děti naučit, jak se programuje a jak fungují stroje, které máme všude kolem sebe.“ Co dalšího nám „vexík“ může ještě nabídnout? 

„S vexíkem se dají dělat různé věci, jde nastavit i to, že se otáčí a náhodně se někde zastaví. Kolem vexíka se dají poskládat např. kartičky a když se vexík někde zastaví, na někoho nebo někam ukáže,” vysvětlil Tomáš Rukavička.

V druhé části projektu děti vymýšlely vlastní mapu, po které by mohl robot jezdit.

Co se jim na tom líbilo? „Všechno se nám líbilo, protože to bylo hodně zajímavé, dlouho jsem nedělal nic takového. Kdybychom příště pracovali s vexíky, určitě by se to dalo použít,” řekly nám děti.

Dělám slovní druhy, protože ty mi jdou už od třetí třídy, proto jsem si to vybrala,” řekla Mája. „Bavilo mě to,protože jsme tady i s 5.N.

Vexíci se dají použít nejenom na výuku matematiky, ale i v dalších předmětech. Mají spoustu funkcí.

Článek: Vít Hoda (4.K.) / Editorka: Michaela Smolařová

Autor/ka
Vít Hoda a Michaela Smolařová
Publikováno
23.2.2024

Školní média

Novinky ze školy i okolí. Školní webový magazín Lyčkopis, školní televize Reflegs a školní rádio.