Sebehodnocení - otázky pro děti i pro rodiče. Aneb vysvědčení na konci 2. ročníku.

Informace k podobě vysvědčení.

Na úředním listu A budou mít všechny děti za 2. pololetí ve všech předmětech hodnocen/a slovně. Slovní hodnocení si děti vytvoří samy. Tento školní rok máte jedinečnou možnost udělat si takovou podobu vysvěčení, jaká se vám líbí. Dávám prostor tvůrčí fantazii a očekám jakékoliv pojetí. Co vás svazuje, jsou tyto podmínky.

1) Hodnocení není o tom, co umíte a neumíte, ale o přístupu, o pocitech, o prožitcích. O tom, co šlo a nešlo atd.

2) Posílám několik otázek pro vás, děti. Není nutné je použít všechny. Použijete aspoň tři z nich, ty které vás zasáhnou. Můžete více, ale nesmíte méně. Na otázky odpovíte a výtvarně nebo jakkoliv si své hodnocení upravíte, musí zůstat čitelný text. Můžete napsat i cokoliv navíc, pokud vám otázky nebudou vyhovovat.

3) Odpovědi musí být ve větách.

4) Na vámi vyrobeném vysvědčení musí!!! být jméno a vaše datum narození.

 

 

1) Jakým způsobem ses doma vzdělával/a? 

2) Jaké formy vzdělávání ti vyhovovaly/ nevyhovovaly? (práce na PC, učebnice atd.)

3) Využíval/a jsi něčí pomoc při vzdělávání? Pokud ano čí pomoc?

4) Co nového ses doma naučil/a (nic, práce na počítači, pečení, vaření, šití, sekání dříví atd.) Není zapotřebí psát výčet školních znalostí, to vyřešíme na začátku 3. ročníku po období prázdninového zapomínání.

5) Je něco, co ti nešlo, co jsi při domácím vzdělávání neměl/a rád/a?

6) Co jsi dělal/a, když sis nevěděl/a rady.

7) Je něco, co ti během domácího vzdělávání chybělo?

8) Je něco, v čem ti domácí vzdělávání vyhovovalo?

9) Je něco, co jsi dělal/a doma, líbilo se ti to a chtěl bys to zavést ve škole a seznámit s tím spolužáky a své průvodce?

Posílám i několik dotazů a momentů k zamyšlení pro vás, rodiče. Není povinnost vyplnit, ale když se vám bude chtít, třeba se vám trochou podaří připět k nějakým změnám (ale nezaručuji to).Vztahujte k domácímu vzdělávání, k prožití této koronavirové doby a k myšlenkám, co by se dalo v českém státním systému školství změnit. Cokoliv, co máte se mnou potřebu sdílet a mohlo by to pomoci minimálně mně v posunu vpřed. Předem díky za upřímnost otázky opět vybírejte, vás zasáhnou. Kdyby někdo chtěl raději osobně, můžeme si popovídat, ráda vás uvidím i uslyším.

1) Váš AHA moment z koronavirové doby.

2) Sebepoznání...zjistili jste o sobě něco nového díky této době?

3) Jak jste se cítili v této době, když jste byli doma intenzivně s dětmi a nejen je vzdělávali?

4) Je něco nového, co si z této doby odnášíte dál?

5) Je něco, co opouštíte díky této době?

6) Je něco, co jste poznali nového na svých dětech, jaké jsou, co jste dosud nevěděli?

7) Myslíte si, že by se ve státním systému českého školství mohlo něco díky této době změnit? A co?

8) Je něco, od čeho by se mělo ve školách upustit?

9) Jak vám vyhovovala/ nevyhovovala komunikace, která byla nastavena mezi námi. Co byste udělali jinak. S čím vším byste seznámili počítačově a technicky velmi zaostalou Veroniku pro následující dobu. (děkuji už některým rodičům,kteří mi už vhled začali dělat.

10) Vyhovovalo by někomu, kdybych vyžadovala kontrolu úkolů v určitou dobu? 

11) Bylo pro vás fajn, když jste si mohli jít svou cestou nebo byste byli raději za striktně a povinně mnou dodávané úkoly?

11) Jiné další vaše náměty a připomínky k mým osobním postupům, komunikaci atd.

12) Máte nějaký nápad, jak řešit na začátku 3. ročníku rozdílné dovednosti a vědomosti dětí na začátku 3. ročníku, Já jich mám několik, ale ráda bych je vybrousila  a obohatila o ty, které by vyhovovaly i vám. Díky moc

 

Děti, které tvoří 15 ti člennou skupinu udělají své sebehodnocení s Honzou ve škole, pokud to nechcete jinak. 

Děti doma vypracují a nejdéle do středy přinesou do školy. Kdo ve středu půjde do školy, přinese, kdo ne, prosím nechte na recepci nejdéle do středy 15h. Budu to kopírovat, vkládat do vzdělávacích portfolií a originál rozdá místostarosta Tomáš Tatranský zpět dětem v pátek na Libeňském zámku.

Rodiče, vy můžete využít e mail, jiný komunikační kanál, volat, tužka, papír = dopis nechat na recepci, kafe, pivo, třída, restaurace, hospoda atd. Anebo nic pokud nemáte chuť se k tomu vyjadřovat.

Díky vám všem za spolupráci a za všechno. Hezký den všem ahoj Veronika

Autor/ka
Veronika Dobrovolná
Publikováno
18.6.2020

Školní média

Novinky ze školy i okolí. Školní webový magazín Lyčkopis, školní televize Reflegs a školní rádio.