9. 6. - 12. 6. - úkoly
Zdravím a posílám úkoly a inspirativní možnosti k práci v tomto týdnu. Částěčně se budeme věnovat opakování, protože je matkou moudrosti. Proto připomínám základní témata, která by byla startovní do 3. ročníku. Je na vás, jak je pojmete, každý si našel svou cestu, která vyhovuje jeho myšlení, osobnosti a také chodu rodiny a Honzovi ve škole se skupinou Zetíků.
1) Lidé a čas - vztahy v čase, poznat čas
2) Třídění rostlin - znát základní keře, stromy (jehličnaté i listanté) a byliny a zkusit je poznat v řírodě
3) Rozpoznání ovoce a zeleniny
4) Podle deníku Zetíkova cestovatele zopakovat základní údaje z výletů po Praze 8. Zbylé si doděláme na začátku 3. ročníku.
5) Názvy planet sluneční soustavy
6) Třídění hub a přiřazování
7) Abeceda
8) Samohlásky krátké a dlouhé
9) Souhlásky tvrdé a měkké
10) Otázky zjišťovací a doplňovací
11) Délky slabik - Morzeova abeceda
12) Trénink hlasitého čtení a porozumění čteného textu
13) Zápis do čtenářského deníku
14) Pamětné sčítání a odčítání do 20, poznat sudé a liché číslice a čísla, poznat řád jednotek a desítek
15) Pokud se vám podařilo naučit děti sčítat a odčítat do 100 trénujte a procvičujte tuto dovednost, pokud ne nestresujte se budeme to dělat společně na začátku 3. ročníku
16) Umět poznat geometrická tělesa a geometrické obrazce
17) Umět vážit a měřit, zapsat zvážené a změřené, umět jednotky hmotnosti - gram, kilogram, tuna
18) Veškeré tipy na logické uvažování, evereto, tangramy, sudoku, součtové trojúhelníky a další berte jako trénink posilováni logického myšlení, které se u dětí teprve rozvíjí.
To jsou zásadní věci, ale pokud jste něco nestihli nestresujte se. Mám vypracovaný systém na příští rok, abychom v klidu dodělali nutné a zároveň se každému individuálně věnovali, zároveň zmenšili rozdíly, pokud mezi dětmi nastaly.
a tipy na jednotlivé dny.
Úterý 9. 6.
1) Zjitil/ a jsi, jaká párová souhláska by bydlela s hláskou B, V, D, H v domečku? S b by bydlelo p, s v by bydlelo f, s d by bydlelo t a s h by bydlelo ch. Jsou totiž v češtine zrádná slova, kde vyslovíš jinou hlásku než napíšeš. Třeba dub, sníh, led, pohov.....co slyšíš a co píšeš. Vysvětlete si, co jsou párové souhlásky a pokud ti to půjde zkus si je procvičit na on line cvičení
2) Čt edu Kája a Mat+Ema+Tika díl Tělesa hranatá a kulatá. Modelujte, hledejte. Jděte na procházku a hledejte tělesa všude kolem nás. Také hledejte v okolním světě kombinace těles a co by vzniklo za těleso, kdyby se něco uřízlo apod.
Středa 10. 6.
1) Zkus objevit ještě další párové souhlásky, které spolu bydlí v domečcích a nakresli si je. Příští týden v pondělí ti napíši, jaká to jsou pro kontrolu, ale to už je budeš dávno znát.
2) ČT edu Povrch Země a Měsíce - v oddělení prvouky
3) Vraťte se k Morzeově abecedě. Najděte si jakékoliv slovo a zaznamenejte ho stejně jako je to v Morzeovce. Např. deník .- jde o to, abyste si procvičili délky slabik a zároveň jejich počet ve slovech.
Čtvrtek 11. 6.
1) Cestuj se svým deníkem a cestovním pasem po Praze 8. Podívej se, kam bychom ještě šli, kdybychom neseděli doma. Kdo chcete, berte tipy na výlety jako inspiraci a jděte. Pokud můžeš dodělat nějakou stránku, dodělej ji.
2) Vraťte se ke hře Výhonky na www.isibalo.cz a zkuste si ji zahrát s počátečními 4 nebo 5 tečkami. Pozorujte, jak se bude vaše hra vyvíjet, když budou tečky přibývat.
3) Zkuste náročnější sudoku s čísly 1 - 9. Pracujte v levelu pro začátečníky.
Pátek 12. 6.
1) Vyrobte cokoliv pouze z odpadků, pokud vám to rodiče a Honza dovolí. Podobně jako jsme vyráběli cukrovar. Tuto činnost jsme měli dělat na den Země. Zkuste si to, teším se na foto. Nakreslete i plánek a dopředu si naplánujte, co a jak budete vyrábět.
2) Až se budete probírat různými odpadky, zjišťujte na obalech, co obsahuje bílkoviny (stejně jako jsme to dělali u tuků a cukrů). Víš, co je to bílkovina?
Všem přeji krásný týden Veronika